TOP Gradbeništvo

Kako z dronom spremljajo spremembe na Strunjanskem klifu

Letalnik leti po vnaprej izračunani poti in samodejno fotografira, fotogrametrično izmero obdelajo v posebnih programih.

Izbor urednika

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Tretji sklop drugega tira bo stal slabe 204 milijone evrov
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Učenci v Ljubljani zgradili Da Vincijev most
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Na Brdu so izvedli srečanje buildingSMART International

Podporniki sporočajo

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Salonit Anhovo po novem omogoča virtualen ogled cementarne
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoPartner projekta Salonit Anhovo po novem omogoča virtualen ogled cementarne

Od zdaj naprej si lahko vsak, ki ga zanima delovanje in izgled cementarne Salonit Anhovo, to ogleda tudi prek spleta

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Izobraževanje strokovnjakov v asfalterski panogi
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoPodpornik projekta Izobraževanje strokovnjakov v asfalterski panogi

Predavali so o digitalizaciji, predpisih, trajnosti, hidroizolacijah na premostitvenih objektih in katere obremenitve vplivajo na vozišče.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Sodobni trendi narekujejo pametno upravljanje razsvetljave
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoPartner projekta Sodobni trendi narekujejo pametno upravljanje razsvetljave

Z naprednimi rešitvami za upravljanje razsvetljave do manjše porabe energije in večjega udobja v poslovnih prostorih ter na javnih površinah.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Strabag objavlja prosto delovno mesto
TOP Gradbeništvo
TOP GradbeništvoPodpornik projekta Strabag objavlja prosto delovno mesto
    
28.09.2022 11:00
Čas branja: 3 min

Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo sodeluje z Naravoslovnotehniško fakulteto pri projektu Erozijski procesi na obalnih flišnih klifih z oceno tveganja, kjer geodeti s terestričnim laserskim skenerjem (TLS) in daljinsko vodenim letalnikom spomladi in jeseni geodetsko snemajo klife.

Zaradi orientacije in lege se lahko s TLS posname zgolj omejen del klifa, saj mora instrument stati na trdnih tleh. Letalniki oziroma droni so zelo primerni za tovrstna snemanja, ker lahko letijo tudi nad morjem in na večjih višinah. Načini snemanja so fotogrametrični, druga metoda je lidar. Pri prvem gre za zajem fotografij, ki morajo imeti zadosten preklop. Drugi način vključuje laserski skener na letalniku. Tovrstni letalniki so večji, težji in dražji, njihova uporaba na težko dostopnih območjih je precej omejena.

Fotogrametrično snemanje

Pri fotogrametričnem zajemu so poleg številnih fotografij pomembne tudi oslonilne točke. Oslonilne točke so označene s tarčami in imajo točno določen položaj v izbranem koordinatnem sistemu, ki ga določimo z natančnimi geodetskimi metodami. Oslonilne točke zagotovijo boljšo natančnost oblaka točk, ki ga dobimo iz fotografij, hkrati oblak točk z georeferenciranjem postavijo v izbran koordinatni sistem.

Oslonilne točke morajo biti postavljene enakomerno po celem območju, predvsem ob obodu območja. Na klifih to ni možno, tarče oslonilnih točk lahko postavimo kvečjemu ob vznožju klifa. Običajni letalniki zato ne pridejo v poštev. Lahko pa uporabimo RTK-letalnike, ki imajo vdelan sistem GNSS-RTK za točno določanje položaja fotografij na osnovi meritev signalov s satelitov. Z RTK-letalniki in oslonilnimi točkami ob vznožju lahko vsaj v spodnjem delu klifa dosežemo nekajcentimetrsko natančnost oblaka točk.

Ročno ali avtomatsko snemanje

Območja klifov z letalniki lahko zajamemo ročno, kjer upravljavec letalnik usmerja in sproži fotografiranje. Postopek je zamuden in ni nujno, da s fotografijami dosežemo zadosten preklop.

Bolj ekonomično in varno je avtomatsko snemanje. V programski opremi letalnika zarišemo območje, nastavimo parametre, letalnik nato leti po vnaprej izračunani poti in samodejno fotografira. Upravljavec letalnika mora stalno spremljati let in po potrebi prevzeti nadzor nad plovilom.

Najpomembneje je pravočasno zamenjati baterije na letalniku. Klife snemamo tako, da v programu zarišemo navidezno ploskev na brežini klifa, nato pa letalnik leti na določeni oddaljenosti od te ploskve in snema pravokotno na ploskev. Ločljivost pridobljenih rezultatov je manj od centimetra.

Posebni programi za fotogrametrično izmero

Obdelava fotogrametrične izmere se izvede v posebnih programih. Najprej se s poravnavo slik pridobi redek oblak točk, ta se nato s pomočjo oslonilnih točk georeferencira. V naslednjem koraku pridobimo gost oblak točk, ki je lahko tudi končni izdelek.

Iz gostega oblaka se lahko izračuna 3D-model, ki ga tvorijo ploskvice, katerih oglišča so točke iz oblaka. Pri običajnih primerih talnega snemanja se lahko izračuna še višinski model in zelo podroben ortofoto. Višinski model pri klifih ni pomemben, poševni ortofoto pa lahko uporabimo za vizualno preverjanje detajlov na steni. Ločljivost ortofota je lahko centimeter ali manj.

Na osnovi oblakov točk ali 3D-modelov iz različnih časovnih obdobij lahko izdelamo dodatne analize. Gre za prostornino odnesenega in nanesenega materiala v podorih ali odmike med ploskvami, ki kažejo na spreminjanje površja.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Manager
Brezpilotni letalniki – za kaj vse so uporabni
Manager
ManagerMarjan Kodelja Brezpilotni letalniki – za kaj vse so uporabni 3

Brezpilotni letalnik nad glavo, se spet nekdo kratkočasi? Ni nujno. Postali so pomembno orodje v številnih industrijskih in drugih panogah, trg bo po napovedih še hitro rasel.

FINANCE
Slovenska gospodarska klima se ohlaja
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever
OGLAS
TOP Gradbeništvo
3. RAZVOJNA OS
TOP GradbeništvoFinance PR Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever (OGLAS)

Sklop B – Škalsko jezero in sklop H – Konovo

FINANCE
Subvencije
30 milijonov za razpis, a podjetja se sprašujejo, komu je namenjen
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin 30 milijonov za razpis, a podjetja se sprašujejo, komu je namenjen 2

Razpis za sofinanciranje pilotno-demonstracijskih projektov je namenjen konzorcijem, ki pa jih je težko sestaviti zaradi zahtev razpisa

FINANCE
Septembra porabniki spet slabše razpoloženi
FINANCE
Kako energetska kriza vpliva na apetit porabnikov do (prenove) stanovanja in avtomobilov?
Finance
Anja Zaletel Kako energetska kriza vpliva na apetit porabnikov do (prenove) stanovanja in avtomobilov? 1

Vzdušje se je v oktobru nekoliko izboljšalo, je pa še vedno opazno pod povprečjem in ostaja blizu najnižjih točk v zgodovini. Je pa na drugi strani zanimiv podatek, da posameznike še vedno mikajo večje naložbe, kot so nakupi stanovanj, povpraševanje po avtomobilih pa ostaja stabilno.

FINANCE
TOP Gradbeništvo
Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever
OGLAS
TOP Gradbeništvo
3. RAZVOJNA OS
TOP GradbeništvoFinance PR Gradnja hitre ceste od priključka Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug na 3. razvojni osi sever (OGLAS)

Sklop B – Škalsko jezero in sklop H – Konovo