Združenja asfalterjev Slovenije je na začetku marca v Ljubljani in Mariboru organiziralo 27. Izobraževanje tehničnega asfalterskega kadra. Skupaj se je obeh izobraževanj udeležilo 127 slušateljev iz asfalterskih podjetij in naročniki ter nadzorniki.
Glavne teme izobraževanja so bile: sodobne tehnologije, novi materiali in spremembe zakonodaje, tehnične regulative ter predpisi. Obravnavali so temeljna pravila in pomembne detajle proizvodnje ter vgradnje in sodobne pristope, povezane z energetskimi ter ekološkimi izzivi.
Tudi v asfalterski dejavnosti se procesi digitalizirajo. Uvajajo se nove tehnologije za spremljavo vgradnje, kar mora temeljiti na osnovnih pravilih stroke za proizvodnjo in vgradnjo asfalta. Pomembni so priprava dela, tehnološki elaborati, standardi in tehnične specifikacije ter obvladovanje procesa proizvodnje in pravil vgradnje asfalta.
Hidroizolacija in asfalt
Na izobraževanju so govorili o hidroizolaciji in asfaltih. Gre za sistem, ki odločilno vpliva na življenjsko dobo premostitvenih objektov. Ti objekti so v cestnem omrežju najdražji in najzahtevnejši za vzdrževanje, zato je poznavanje tega segmenta asfalterstva zelo pomembno. Zato so predstavili različne hidroizolacije, njihovo izvedbo in prednosti oziroma pomanjkljivosti posameznega sistema.
Govorili so tudi o kakovostni izvedbi zaščitne in obrabne asfaltne plasti ter pogostih napakah, ki jih izvajalci delajo pri izvedbi hidroizolacije in asfaltov. Za izvedbo hidroizolacije na premostitvenih objektih je v pripravi nova tehnična specifikacija.
Trajnost
Na področju trajnosti asfalterska se stroka opira na tri dejavnike: socialni, okoljski in ekonomski. Vse tri dobro naslavlja nizkotemperaturni ali topli asfalt, ki ga proizvajajo pri okoli 30 stopnjah Celzija nižji temperaturi od klasičnega asfalta. Prikazali so zmanjšanje emisij v okolju in delovne razmere za delavce v proizvodnji in pri vgradnji asfaltnih zmesi.
Tehnologijo obnove vozišč po sistemu hladne reciklaže s penjenim bitumnom v Sloveniji poznamo že več kot 20 let, vendar poznamo predvsem reciklažo na mestu vgradnje - reciklaža »in situ«. Predstavili so postopek, pri katerem se material, odstranjen iz vozišča, reciklira v obratu in nato znova vgradi.
Kaj se dogaja v vozišču
V zadnjem predavanju letošnjega izobraževanja so predstavili nalogo voziščne konstrukcije in kaj se v vozišču dogaja pod vplivom prometnih in podnebnih obremenitev. Podrobno so prikazali napetosti v konstrukciji pod različnimi tipi obremenitev in njihov prenos na podlago. Na trajnost vozišča vplivajo lastnosti vgrajenih materialov, debeline posameznih plasti in njihova togost, dobro odvodnjavanje ter redno vzdrževanje.